En els darrers 10 dies he jugat 3 drafts de Secrets of Strixhaven (SOS) amb l’ajuda del Draftsmith de Untapped.gg. L’experiència ha sigut molt més positiva del que recordava dels drafts que havia fet, esporàdicament, en el passat. Aquest cop sabia que Boros, Orzhov i Golgari (o potser hauria de dir Lorehold, Silverquill i Witherbloom) son les baralles guanyadores i m’havia mirat una mica la tier list. De totes maneres cal dir que les indicacions que afegeix el Draftsmith son crucials: no només per triar les cartes sinó per decidir quines son les 40 que formaran part de la baralla. Crec que el que encara em costa més és, en primer lloc, mantenir una mirada oberta a canviar de colors després de les primeres tries i, sobretot, crear la baralla. En els propers drafts que jugui, desactivaré el Draftsmith a l’hora de crear la baralla i només l’activaré en acabat per veure si el que he fet s’allunya molt de la recomanació.
Anem a analitzar amb una mica més de detall els 3 drafts:
Suposo que tinc força sort en el draft perquè aconsegueixo muntar una baralla blanca i negra. Silverquill és un dels arquetips de SOS. De l’estratègia d’aquest arquetip en diuen Repartee Aggro. Repartee és una mecànica que consisteix en què “passen coses” quan jugues instants i sorceries sobre criatures. L’estratègia és clara: jugar algunes criatures petites, inflar-les i atacar!
Guanyo la primera partida contra Simic/Quandrix amb relativa facilitat. La segona s’allarga molt (16 torns!) i això juga a favor del rival amb Golgari/Whiterbloom que és una estratègia de guanyar vides i crear moltes criatures petites. A la tercera em sorprèn un rival amb una baralla de 4 colors que rampeja, aconsegueix 4 terres bàsiques diferents al tercer torn i té respostes per a tot! A la quarta partida em torna a tocar un rival que juga quatre colors però m’acabo imposant en una partida més o menys igualada. La cinquena partida és un mirror match en què el rival juga primer i em passa per damunt en 5 torns. Així que tercera derrota i cap a casa!
Aquest cop el draft em porta cap a Whiterbloom, on l’estratègia recomanada s’anomena Lifegain Swarm: és a dir, guanyar vides creant moltes criatures petites. De totes maneres, crec que algunes de les cartes verdes que trio, com Emil, Vastlands Roamer o Additive Evolution son més pròpies de la baralla Quandrix… De totes maneres, sense entrar en detalls, aconsegueixo 3 còpies de Bogwater Lumaret que és una peça clau de l’estratègia i unes quantes peces de removal de manera que la baralla acaba resultant ser força funcional i aconsegueixo un 50% de victòries, que no està malament!
En aquest draft se’m presenten bones opcions en blanc, negre i vermell… i això em genera inquietud. En Limited sempre tinc por que si divergeixo a més de dos colors no tindré prou cartes per fer una baralla decent si l’opció de 3 colors no acaba resultant i m’he de quedar amb dos. Finalment però, amb l’ajuda de Draftsmith acabo construint una altra baralla Orzhov/Silverquill millor que la que vaig fer en el primer draft, amb 4 còpies de Dig Site Inventory .
En una partida d’un draft anterior em vaig adonar de com de potent és Snooping Page en aquest baralla. Quan el fas créixer es fa imbloquejable i a sobre roba cartes! Aquest draft, ja amb una mica més d’experiència, el vaig gaudir molt més i començo a entendre perquè diuen que Limited és el format més divertit. Al final vaig aconseguir superar el 50% de victòries amb un 4-3, que potser hauria pogut ser fins i tot un 5-3 si no hagués comès l’error de fer un atac suïcida que em deixava venut a la última partida, tenint un Restoration Seminar a la mà que hauria pogut jugar al següent torn i potser conduir-me a la victòria…


