Aquesta setmana hi havia Flashback Draft de Final Fantasy (FIN) a l’Arena, i com que havia llegit que FIN és una de les millors expansions per jugar Draft dels darrers anys, vaig voler-ho provar.
Segons la guia, les millors combinacions de colors són Izzet Big Spells i Golgari Graveyard (Midrange).
En el primer Draft, amb Draftsmith activat vaig muntar una baralla Orzhov amb molta predominància de blanc. Tècnicament, Orzhov ha de ser una baralla centrada en els sacrificis, però la meva girava més al voltant dels equips i la mecànica Job Select.
Vaig començar el primer Draft molt bé, amb un parcial de 3-0 contra dues baralles Azorius d’artefactes i una Rakdos de Wizard tokens tot i robar primer a les tres partides.
Malauradament la meva baralla era molt vulnerable als boardwipes (cartes que destrueixen totes les criatures) i ens dues ocasions, partides que pintaven molt bé se’m van escapar de les mans per culpa de Fire Magic i Ultima .
Al final, un 4-3 i una primera experiència prou positiva amb Final Fantasy.
El segon Draft va ser un despropòsit. No vaig activar el Draftsmith que et recomana les millors tries, simplement tenia l’overlay de valoració de les cartes. Segurament fou una barreja de malasort i, principalment, desconeixement de les cartes, però la meva baralla Rakdos no va funcionar gens bé. Vaig anar totes les partides a remolc, intentant defensar i eliminar les majors amenaces dels oponents sense tenir cap oportunitat de guanyar.
Al final només vaig aconseguir una victòria contra un pobre oponent que només va jugar una muntanya en tota la partida i es va passar els 6 torns que vaig trigar a guanyar-lo descartant cartes a final del torn.
El meu pitjor resultat i experiència, fins ara, en un Draft…
El tercer Draft el vaig jugar el mateix dia que el segon, en un intent de reconciliar-me amb FIN, un altre cop amb Draftsmith activat. Vaig muntar una baralla Izzet amb criatures que creixien en jugar spells amb valor de manà 4 o més, com Blazing Bomb i Sahagin i un The Regalia que va ser determinant cada vegada que va entrar al camp de batalla.
Aquest va ser el Draft més igualat, i el resultat final (3-3) ho reflecteix bé. Crec que hauria pogut guanyar un parell de partides més (especialment la quarta) si no hagués arriscat tant a l’últim torn. Vaig decidir atacar, estant a 2 de vida, amb un Sahagin 4/6 per tenir letal el següent torn, sense veure que l’oponent podia usar la seva Rydia, Summoner of Mist per retornar un Summon: G.F. Ifrit amb haste i superar el meu únic Robot Warrior en defensa.
Globalment l’èxperiència no va estar malament tot i el daltabaix del Draft 2, però m’ho he passat molt millor jugant SOS que no fas amb FIN. Òbviament, com més guanyes, millor t’ho passes, però pel que he anat veient; tant una cosa com l’altra, van molt lligades al coneixement que vas adquirint de les expansions.
A nivell de resultats, la meva experiència amb Final Fantasy han comportat el pagament de 2 i 1.500 per a una recompensa de 2.500 i 6 sobres. Com sempre, considerant que 1 = 1.500 i 1 sobre = 200 , suposa un pèrdua equivalent a -800 .




