L’any passat m’ho vaig passar molt bé al torneig de Modern del Relic Fest de manera que he decidit tornar-hi aquest any. Vaig pensar que valdria la pena anar-hi amb una baralla més competitiva, per tenir l’opció de guanyar alguna ronda més que l’any passat (que en vaig guanyar només una de 8) i continuar creixent en el format.
En els últims mesos he destinat bona part del meu pressupost per a MTG a preparar una baralla meta, en particular: Domain Zoo. En essència, Domain Zoo és una baralla aggro amb una base de manà que intenta tenir els 5 tipus de terres bàsiques (domain) tan aviat com sigui possible i juga criatures molt eficients (alt poder i baix cost) que s’aprofiten d’aquesta sinergia amb les terres.
Amb l’arribada de Leyline of the Guildpact a Murders at Karlov Manor (MKM) , amb una bona mà, Domain Zoo disposa dels 5 tipus bàsics des del primer torn i el combo amb Scion of Draco , una 4/4 voladora que jugues per i que dóna vigilància, hexproof, lifelink, first strike i trample a totes les teves criatures; havia situat Domain Zoo entre les baralles més poderoses del format.
El problema és que el passat 18 de maig, WotC va anunciar nous banejos que afectaven Modern de la següent manera: Phlage, Titan of Fire's Fury i Lotus Field passen a estar banejades, mentre que Violent Outburst i Umezawa's Jitte passen a ser legals. Com us podeu imaginar, Domain Zoo jugava 4 còpies de Phlage, que juntament amb Doorkeeper Thrull i Arena of Glory funcionaven molt bé.

Com a conseqüència, Domain Zoo ha passat d’ocupar aproximadament un 8% del meta a caure per sota del 2%, que indica que la baralla no és vista com una opció tan sòlida com ho era abans. D’aquí a finals d’octubre encara poden passar moltes coses perquè fins llavors es publicaran 3 noves expansions que introduiran més cartes al format ( Marvel Super Heroes (MSH) , The Hobbit (HOB) i Reality Fracture (FRA) ) i també poden haver-hi canvis a la llista de banejos que produeixen encara un major rebombori.
Així doncs: ara què?
He vist versions de Domain Zoo jugant Kroxa, Titan of Death's Hunger intentant minimitzar els canvis, d’altres que viren cap a opcions més midrange amb Psychic Frog , Quantum Riddler i/o Orcish Bowmasters . Fins i tot hi ha qui ha portat les sobres de Boros Energy (amb diferència la baralla Modern més afectada pel ban de Phlage) cap a Domain Zoo amb força èxit!
La veritat és que veure Psychic Frog (probablement la meva criatura preferida) a Domain Zoo em fa molt content, perquè sempre he tingut ganes de jugar-la; però de moment crec que m’esperaré a veure si les aigües es calmen una mica abans de passar per Cardmarket…


