Quan em vaig plantejar tornar a l’Arena per jugar Limited, vaig llegir un post a Reddit (molt recomanable) on l’autor comenta que si jugues drafts durant la primera setmana de la temporada (les temporades duren un mes natural, normalment) és més probable que et toquin rivals més experimentats i, per tant, les opcions de guanyar es redueixen.

Veient com m’ha anat la setmana, segurament sigui veritat. També he après que, durant la temporada, no només hi ha drafts de l’expansió actual, si no que se’n fan d’expansions anteriors que només estan disponibles uns quants dies. Aquest mes, per exemple, es pot jugar  Avatar, The Last Airbender (TLA) del 2 al 8;  Final Fantasy (FIN) del 16 al 22; i Sealed  Tarkir: Dragonstorm (TDM) del 9 al 15.

Com que fa gràcia provar altres expansions i havia sentit a dir que Avatar era un draft molt divertit, ho vaig voler intentar…

Vaig començar el Draft d’Avatar sense haver la guia de pre-release i vaig muntar una baralla Dimir. Segons la guia, aquesta combionació l’anomenen “Blue-Black Draw Two” i hauria de ser una baralla de Tempo/Control. Això ho sé ara, que busco informació per escriure el post, i segurament m’hauria anar millor saber-ho dimarts…

Les meves millors cartes eren 3 Forecasting Fortune Teller , 1 Fire Navy Trebuchet i, sobretot, 2 North Pole Patrol que em van guanyar un parell de partides, mantenint a ratlla les criatures més perilloses dels rivals, un Bumi, Unleashed a la tercera partida, i un Giant Koi a la quarta.

Al final, vaig fer un 3-3 obtenint 1.000 per un Draft que vaig pagar amb 10.000 i m’ho vaig passar prou bé! Amb una baralla com Azorius Flyers o Selesnya Allies, que son les dues que em van passar per sobre al 5è torn i, segons Draftsim, les top-tier del Draft; potser encara m’ho hauria passat millor!

Ahir vaig tornar a jugar  Secrets of Strixhaven (SOS) en un draft que va ser un autèntic caos. Vaig escollir bones cartes, però cada tria em portava a un color diferent. Vaig acabar amb un pupurri de cartes de 5 colors, a més de moltes cartes multicolor. En general, en Constructed m’agraden les baralles de 3 i 4 colors, però en Limited m’atabalen!

Pool

Al final vaig acabar amb una baralla de tres colors sense massa solta ni volta. Tot i així, vaig guanyar les dues primeres partides; cosa que em va sorprendre bastant! També vaig cometre l’error de no fer mulligan en la darrera partida: em vaig quedar una mà inicial amb tres cartes verdes, una illa i una muntanya com a úniques terres. En resum, 1 invertida per un minso retorn de 250 . Tenint en compte que les fitxes de Draft es bescanvien normalment per 1.500 , mal negoci!

Avui he jugat un altre Draft de SOS, el sisè. La tria de cartes m’ha portat cap a Mardu, tot i que he començat a jugar amb Boros. Precisament, una cosa que no sabia no fa gaire és que en un Draft pots canviar la baralla entre les partides, així que després d’una derrota a la segona partida he afegit una mica de negre per introduir Silverquill Charm , Bitter Triumph i Stirring Honormancer .

Mirat amb perspectiva no sé si ha sigut una bona idea, però ha sigut emocionant. En la penúltima partida he resistit molt bé durant 15 torns amb un rival que jugava Jeskai, tot i el seu Restoration Seminar . I la última partida també ha sigut força igualada, i fins a l’últim moment en què em quedava un punt de vida, i un Moment of Reckoning m’havia deixat sense res a la taula excepte terres i el rival a 8 de vida amb 4 criatures he tingut un bri l’esperança gràcies a un Lorehold, the Historian al qual he pogut donar vigilància i lifelink… però no ha sigut suficient.

Un altre Draft de 250 per 1 . La setmana que ve hi ha un Phantom Draft (phantom vol dir que no et quedes les cartes que tries quan s’acaba el Draft) de Foundations amb entrada gratuïta, així que l’utilitzaré per a practicar.